Použitelný web mají návštěvníci rádi a lépe vrací investované peníze. Existuje řada nástrojů a technik, které vám k tomu pomohou, od výzkumu přes návrh až po analytiku. Poradíme vám, kdy kterou využít a co vám to přinese.
Tento produkt již není na skladě
Datum dostupnosti:
Co se na školení naučíte
Základy výzkumu – kdo jsou uživatelé a co chtějí
„Špehovat“ návštěvníky webu – co dělají a kam klikají
Vytvářet a testovat prototypy webu
Postavit stabilní základy webu, aneb informační architekturu
Testovat na blízko i na dálku
Kdy a jak vám pomůže oční kamera
Zlepšovat výkonnost webu pomocí A/B testování
Podrobná osnova školení
Pro každou fázi vývoje webu si představíme moderní i prověřené nástroje, které vám pomohou postavit funkční, přehledný a efektivní web.
Všechny nástroje a techniky budou doplněny praktickými ukázkami, řadu z nich si i sami vyzkoušíte.
Výzkum
Střílíte-li naslepo a stavíte web podle toho, co si myslíte, že návštěvníkům vyhovuje, máte vysokou pravděpodobnost, že minete. I tipovat 50 na 50 je lepší. Zachrání vás jedině reálná data. Uživatelský výzkum vám prozradí, kdo jsou vaši uživatelé a co chtějí.
Rozhovory s uživateli – hloubkový výzkum, který vám rozšíří obzory.
Focus groups – skupinové diskuse s uživateli.
„Špehování“ návštěvníků přes UserFly, mYx či Clicktale.
Návrh
Design webu je syntézou poznatků předchozího výzkumu a řešením, které vás dovede ke splnění vašich cílů. Design nikdy není univerzální ani jediný správný. Důležité je návrh dokázat flexibilně měnit, testovat a dokázat zvolit vhodnou variantu.
Třídění kartiček – základ pro informační architekturu.
Náčrtky – hromadu nápadů z hlavy nejlépe dostanete na papír.
Wireframy, prototypy – rychlý a flexibilní návrh variant designu.
Testování
Kdo netestuje, je odsouzen k neúspěchu. Web není nikdy hotový, je třeba jej neustále rozvíjet a zkoušet cesty pro zlepšení. Jak poznáte, co funguje? Otestujete to!
Uživatelské testování – nejefektivnější nástroj pro zlepšení použitelnosti webu.
Oční kamera – hybridní forma testování s líbivými výstupy.
A/B testování – tvrdá data, která nelžou. Když je správně čtete.
Pro koho je školení vhodné a potřebné znalosti
Školení doporučujeme zejména pro: marketingové pracovníky zodpovědné za firemní web, majitele a provozovatele webů, tvůrce a návrháře webu, majitele e-shopů.
Na školení nejsou potřeba žádné předchozí znalosti.
Doba školení: 8 hodin
NAPSALI O NÁS:
Děkuji za přínosné školení. Ačkoliv jsem již měl nějaké zevrubné znalosti o UX ze svojí praxe, školení mi ukázalo nové směry jakými se vydat a celkově mi pomohlo propojit mé znalosti do jednoho funkčního celku.
Školitel o tématu mluvil velmi jednoduše a srozumitelně, což jsme jako začátečníci na poli webové použitelnosti uvítali. Nic z toho, co jsme se dozvěděli, přitom nebylo banální. Utvrdili jsme se v tom, co děláme dobře, a máme spoustu námětů, na čem naopak ještě musíme zapracovat. Přínosnou částí školení byly především praktické úkoly, které nikomu nedovolily školení "prospat".