Druh práce: Obsahový marketing na www prezentacích a eshopech - tvůrčí činnost, při které se vytvářejí čtivé a poutavé reklamní a marketingové texty, které prodávají produkty a služby.

Popis pracovní činnosti: Tvorba obsahu pro www prezentace, eshopy, tištěné materiály.

Odborná praxe: Copywriter se zabývá tvorbou poutavých reklamních textů převážně pro propagační a marketingové účely firem. Ve spolupráci s grafikem posuzuje a vytváří reklamní záměry a kreativní koncepce. Určuje výslednou podobu textového obsahu reklamních sdělení, aby bylo co nejúčinnější při působení na zákazníky. Zodpovídá za stylistickou, obsahovou a emotivní stránku.

NÁPLŇ PRÁCE
a)  Tvorba textů, článků, tiskových zpráv, prezentací na základě dodaných podkladů
b)  Práce v redakčním systému webu nebo eshopu – aktualizace a vkládání textů
c)  Tvorba PR článků a textů pro web, eshopy, odborné portály
d)  Aktivně a kreativně vytvářet poutavé texty na web
e)  Péče o stávající i nové klienty z hlediska obsahového marketingu
f)   Psaní čtivých a poutavých reklamních a marketingových textů, které prodávají produkty a služby
g)  Příprava podkladů pro tiskovou reklamu
h)  Korektury textů ve všech marketingových materiálech a letácích
i)   Vytváření návrhů sloganů, inzerátů, soutěží
j)   Pomáhá budovat značku, vzbudit povědomí o nabídce klienta
k)  Spolupráce s grafikem při tvorbě grafických podkladů (infografik, inzerátů apod.)
l)   Příprava elektronického newsletteru

CO SE NA PRAXI NAUČÍTE
a)    připravit texty, titulky, nadpisy, slogany pro web s využitím klíčových slov
b)    přemýšlet o cílové skupině návštěvníků – zákazníků
c)    publikovat zajímavé komentáře, propagovat produkty a služby
d)   přimět návštěvníka zamyslet se nad sdělením
e)   změnit návštěvníka v zákazníka
f)    monitorovat a vyhodnocovat návštěvnost webu a kampaní


PRŮBĚH ODBORNÉ PRAXE

1. Zaškolení pracovníka a seznámení s procesy organizace
2. Praktické zaškolení pracovníka pro provádění pracovních činností
3. Výkon činností pracovníka pod dohledem mentora

VZDĚLÁNÍ
SŠ, gymnázium, lyceum, VOŠ, VŠ, kde byl samostatný předmět informatika, informační technologie
Požadovaná praxe: Není vyžadováno

POŽADOVANÉ ZNALOSTI
Dobrá znalost práce na pc, bezchybná stylistická a gramatická znalost českého jazyka, logické uvažování. Spolehlivost, samostatnost a ochota učit se. Proaktivní, kreativní a inovativní přístup.
Vžít se do potřeb klienta a psát o tom, co návštěvníka zajímá nebo co aktuálně hledá.


UPLATNĚNÍ
V grafických studiích, web studiích, reklamních agenturách, nakladatelstvích, redakcích novin a časopisů, PR odděleních firem a institucí, televizních a polygrafických firmách, jako samostatný copywritter (freelancer). Zařazení: specialista marketingu, marketing, média a reklama

Popis pracovní činnosti

1. Tvorba obsahu - design nadchne, obsah prodá
Psaní textů, které jsou nejen čtivé, ale také splňující pravidla Copywritingu, což je způsob tvorby textů, které jsou vhodné pro vyhledávače (Seznam, Google) tak, aby bylo dosahováno vysokých pozic při vyhledávání klíčových slov obsažených v textech.
·         Psaní textů (články, recenze, popisy produktů) bez pravopisných a stylistických chyb.
·         Tvorbu názvů, sloganů, texty pro úvodní stránku webu, popis nabízených službeb.
·         Jak na propagaci mimo vlastní web – využití tiskových zpráv, blogů, diskusí nebo Facebooku.
·         Strategii obsahu, strukturu sekcí, uplatnění konkurenčních výhod.
·         Reklamní inzeráty pro PPC systémy.
·         Tiskové zprávy, PR články.
·         E-mailový newsletter.

2. Copywriting - Psaní úspěšných prodejních textů pro internet
Tvorba a správa webů - psaní úspěšných prodejních textů pro internet
Naučíte se jak psát texty, které zaujmou a přesvědčí. Slova mohou být nesmírně účinným nástrojem, se kterým se však musí umět zacházet. Internet, billboardy, noviny, letáky a mnoho dalších médií, jsou přeplněny mnoha texty a ten váš musí být lepší, pokud má uspět.
·         Hlavní rozdíly mezi tištěným textem a textem na internetu
·         Základní pravidla sémantiky z pohledu vyhledávače i návštěvníka
·         Jak tvořit slogan, motto, reklamní sdělení, banner, popis produktu, článek na webu
·         Druhy textů pohledu SEO a návštěvníků: titulky, popisy, nadpisy, zvýraznění, seznamy, tabulky, popisy obrázků a odkazů
·         Přesvědčte návštěvníka, aby přišel
·         Přesvědčte návštěvníka, aby setrval a četl
·         Přesvědčte návštěvníka, aby navázal kontakt
·         Přesvědčte návštěvníka, aby koupil / objednal
·         Hledání příčiny, proč návštěvník, nepřijde, nezůstane, nečte, nekomunikuje a nekupuje
·         Proč a jak plánovat obsahovou strategii webu
·         Specifika pro různé druhy PPC systémů a vliv na prodejní texty
·         Praktické ukázky a diskuze nad prodejními texty

3. SEO + copywriting: Jak na texty, díky kterým vás najdou
Online copywriting funguje jinak než psaní pro ostatní média. Pokud chcete mít na svém webu účinné texty, nestačí jen líbivá forma, která zaujme čtenáře. Pozornost internetových vyhledávačů, a tím pádem i návštěvníků, získáte tak, že jim dodáte relevantní obsah v podobě, které snadno porozumí.
Co si procvičí copywriter při tvorbě, správě nebo vyhodnocování úspěšnosti webového obsahu?
·         Jak o textech přemýšlet, jak pracovat s klíčovými slovy i formátováním.
·         V čem se psaní pro roboty a návštěvníky liší, v čem se naopak podobá
·         Náhled do problematiky optimalizace pro vyhledávače – dostanete základní školení SEO.
·         Jak souvisí copywriting se SEO, marketingem a dalšími obory
·         Co kontroluje vyhledávač na každé stránce
·         Jaké jsou rozdíly mezi hlavními vyhledávači: Google vs Seznam
·         Jak pracovat s klíčovými slovy a kde je najít
·         V jakých textech mají klíčová slova smysl
·         Co z tzv. on-page faktorů můžeme ovlivnit copywritingem (titulek, meta popisek, H1 atd.)
·         Základní pravidla dobrého prodejního textu (copy)
·         Proč a jak při přípravě textů využít obsahovou strategii
·         Tvořit strukturu webového textu dle vašich cílů
·         Pravidla a tipy pro psaní nadpisů

·         Vše o vhodném formátování textu na webu
·         Zformulovat to pravé call to action
·         Optimalizovat text pro vyhledávače – práce s klíčovými slovy, psaní title a metadescription
·         Budování důvěry k brandu
·         Práce s emocemi
·         Psaní pro různé cílové skupiny

4. Jak na psaní tiskových zpráv?
Na odborné praxi si procvičíte, jak napsat úderný titulek a jak vytvořit tiskovou zprávu.
Hraje roli kvalita informací, ale i kvalita zpracování. To jsou dva zásadní parametry, které rozhodují o úspěchu tiskové zprávy.
·         Co je to tisková zpráva a jaké jsou její zákonitosti.
·         Jak napsat poutavý předmět a titulek.
·         Jak na tělo textu.
·         Etiketu tiskových zpráv - co rozhodně (ne)dělat.

5. Statistiky Google Analytics
·         Statistiky slouží pro pochopení chování návštěvníků
·         Vyhodnocování efektivity marketingových aktivit
·         Zpětná vazba, která umožňuje zdokonalování práce

Správně napsaný text přesvědčí, vyvolá emoce, donutí ke kliknutí a třeba i prodá.
Stačí „jen“ použít ta správná slova, formulace, dát textu konkrétní podobu a tvar.

Kancelář:  Vladimír Bokiš – aComputer,    Pekařská 1638/79,   Opava Kateřinky
608 111 588,  info@acomputer.cz,   www.acomputer.cz